Online marketing využíva na šírenie komunikovanej správy internet. Primárne ho tvorí Social Media Marketing, Email marketingu, Search Engine marketing, Content marketing a display advertising (bannery a brandingy).
S príchodom webu 2.0 sa začala písať aj história sociálných médií. Web 2.0 priniesol možnosť podieľať sa na tvorbe obsahu, šíriť ho ďalej a získavať dôležitú spätnú väzbu.
Sociálne média tvoria najmä blogy, sociálne siete, mikroblogy, weby na zdieľanie video a fotografií, databázy podcastov, vyhľadávače a wiki-systémy. Najznámejšie a najpoužívanejšie sociálne médiá sú Facebook, Twitter, YouTube a LinkedIn, na marketing ktorých sa venujeme aj my v Grappe.
Emailový marketing je veľmi výkonný nástroj, ak chcete dosiahnúť reálne obchodné výsledky s merateľnou návratnosťou investícií. Tieto výsledky sa však dajú dosiahnúť len dobrým zacielením na vopred vhodne určenú cieľovú skupinu, správnym načasovaním a zvolením adektvátneho typu emailu.
Search Engine marketing má za úlohu zvýšiť viditeľnosť vašej webovej stránky pri vyhľadaváni určitých kľúčových slov. Tvoria ho Search Engine Optimization a Sponsored Search. Ak potrebujete vyhodnotiť SEM vašej stránky, ozvite sa nám. Veľmi radi vám poradíme a navrhneme efektívne kroky, ako sa dostať na prvé stránky vyhľadávačov.
Základom content marketingu je vytvárať kvalitný obsah, ktorý je pre ľudí zaujímavý a vyhľadávaju ho. Na základe týchto informácií vás dokážu nájsť a indetifikovať, čo vytvára organické návštevy vašej webovej stránky.
Online displejovú reklamu tvoria najmä bannery a brandingy. Tie môžu byť statické alebo animované. Ich hlavnou úlohou je zaujať návštevníka webu natoľko, aby bol ochotný na ne kliknúť, a tak sa dostal na vašu webovú stránku. To už v dnešnej dobe nie je jednoduché kvôli tzv. bannerovej slepote používateľov.