Odhodlanosť, vytrvalosť a pevné nervy. Tie vám nesmú chýbať vo svete internetových obchodov. Na území, v ktorom vám konkurencia dokáže za pár sekúnd ukradnúť klienta, musíte byť neustále v strehu. Tajomstvo úspechu nespočíva len v extra nízkych cenách a v špičkovej kvalite produktov. Ak váš online obchod nevychádza zákazníkovi v ústrety, tieto plusy sú vám na nič.
Tvorbou eshopov sa zaoberáme pomaly 10 rokov. Za ten čas sme si stihli všimnúť chyby, ktoré klienti na svojich stránkach páchajú, častokrát nevedomky.
Už dávno neplatí, že k úspešnému fungovaniu eshopu vám postačí ponuka a nákupný košík. Otvorte sa svojim potenciálnym zákazníkom. Udržujte s nimi kontakt. Ak ste napríklad predajca luxusných vôní, napíšte sériu článkov o tom, aké vône sú vhodné do teplých letných dní, ako správne aplikovať parfum… Poskytnite im rady nad zlato. Ak človek uvidí, že sa v problematike orientujete, rád si od vás nechá poradiť.
Must Have: Blog
S pravidelným blogovaním ide ruka v ruke aj rozposielanie newsletterov, do ktorých môžete ľahko zakomponovať najnovšie články a výhodné ponuky. Stačí vám k tomu kvalitný newsletter systém (odporúčame Mailchimp) a zoznam odberateľov. Záujemcov o vaše emaily získate rôznymi spôsobmi, napríklad získaním kupónu výmenou za registráciu alebo zadanie emailového kontaktu pre zapojenie sa do súťaže.
Stále omieľaný CTA button je na stránkach internetového obchodu nevyhnutnosťou. Podsuňte zákazníkovi pod nos akciu, ktorú od neho očakávate. Pri ukážke produktov na úvodnej stránke nezabudnite na tlačidlo “Objednať”, pri možnosti získavať pravidelné informácie na tlačidlo “Odoberať novinky”…
Must Have: Výrazné farebné kontrasty a výstižný text
Jednou z najpodstatnejších vecí, na ktoré by ste pri online podnikaní a samozrejme budovaní značky nemali zabúdať je komunikácia na sociálnych sieťach. Absolútny vrchol ešte stále zastáva Facebook. Prostredníctvom neho môžete svojim fanúšikom poskytovať rôzne rady a nápady, ba dokonca samotnú ponuku tovaru. Ako správne komunikovať na Facebooku nájdete v našom ebooku.
Na zahodenie nie je ani Instagram. Preň však platia úplne iné pravidlá. Keďže ide o svet, kde sa zdá všetko dokonalé a úžasné, musíte tak pôsobiť aj vy. Vyrozprávajte svojim followerom príbeh. Práve ten od vás totiž očakávajú. Za žiadnu cenu mu príspevkami nepodsúvajte svoju ponuku. Môže sa stať, že ho to vystraší a utečie od vás preč. Ako oslovovať cieľovú skupinu tak, aby ste z toho vyťažili čo najviac? Stiahnite si náš ebook a dozviete sa viac.
Máte zlé tušenie, že váš fakturačný proces robí zákazníkom problémy? Neviete ale, kde presne nastáva skrat? Obráťte sa na vševediaci Google Analytics a jeho užitočný prehľad Tok k cieli. K tomu, aby ste jeho silu vedeli naplno využiť, vám postačí nastaviť cieľ a jednotlivé kroky v toku. Po úvodných nastaveniach sa budete môcť sústrediť presne na to, čo potrebujete. Koľko užívateľov odišlo pred dokončením objednávky, z ktorého kroku sa vracajú na začiatok…
Must Have: Google Analytics účet
Žijeme v uponáhľanom svete, kde čas hrá podstatnú rolu. Skúste si preto predstaviť, aké otravné je vypĺňanie zdĺhavého registračného formulára pred samotným nákupom. Nestrpčujte svojim zákazníkom život. Dajte im radšej na výber. Nákup s registráciou alebo bez nej. Verte nám, k zníženiu nákupov tento bod rozhodne nepovedie.
Bez PPC reklamy sa váš eshop nezaobíde. Vďaka nej dokážete osloviť iba tých zákazníkov, ktorí o vás majú skutočný záujem. S istotou teda viete, že zákazníci, ktorých vám táto reklama prinesie, môžu byť len krôčik od nákupu. Pri pay per click je veľkou výhodou to, že platíte len za kliknutie. Ak vašu ponuku zákazník uvidí, no neklikne, o nič neprídete. Pod kontrolou máte aj jej nastavenia. Rôznou kombináciou kľúčových slov, môžete vytvárať rôzne reklamné posolstvá a merať ich silu a efektívnosť.
Ďalšou cestou, ako priviesť zákazníkov na váš eshop je registrácia do porovnávačov tovaru. Práve tu sa “zbiehajú” vaši potenciálni zákazníci. Medzi najnavštevovanejšie slovenské stránky patria herueka.sk, pricemania.sk a najnakup.sk. Zatiaľ, čo v niektorých vyhľadávačoch môžete uverejňovať ponuku zadarmo, tu za túto službu budete musieť zaplatiť (princíp PPC). Výsledky však stoja za to.
Všetci dobre poznáme výhody online nakupovania. Rýchle objednávanie v pohodlí domova, žiadne otváracie hodiny, lacnejší tovar oproti kamenným obchodom… Aj napriek tomu sa nájde vec, pre ktorú to nie je vždy to pravé orechové, osobný kontakt. Riešenie sa však našlo. Online chat! Posaďte zaň trpezlivého pracovníka ochotného zodpovedať potenciálnym zákazníkom na všetky otázky. Zvýšite tým predaj a získate si vernú klientelu.