Na každom kroku sa stretávame so všeobecným názorom, že dizajn stránok je najdôležitejšou súčasťou dnešných webov. Mnohí ale zabúdajú, že návštevníci málokedy hodnotia stránky z pohľadu dizajnu.
(autor: Eva Kretíková)
Spomeňte si na moment, keď ste prišli na nejakú stránku s cieľom niečo nájsť. Hľadáte, hľadáte a po niekoľkých minútach výsledok nikde. Teraz si predstavte, že táto stránka má moderný pixel perfect – responzívny dizajn. V takýchto momentoch si mnohí z vás povedia:
“A čo, že je pekná keď je nepoužiteľná.”
1) Testujte intuitívnosť používania
Všetci máme radi jednoduché veci. Dohľadateľnosť, orientácia, …
2) Vytvárajte skratky
Dokážete z 5 krokovej registrácie, objednávky urobiť 2 krokovú? Urobte to! Zvýšite tým pravdepodobnosť úspešného dokončenia akcie.
3) Skracujte, lebo ľudia sú leniví
Investujte do poriadneho copywritingu. Neexistuje človek, ktorý sa rád ponáral do siahodlhých a nudných textov. Stručnosť rovná sa efektivita.
4) Monitorujte, no najmä vyhodnocujte dáta
Pokiaľ ľudia nevedia kam ďalej, odídu. Google analytics, heat maps,… aj tieto nástroje dokážu odhadnúť správanie užívateľa.
5) Vylepšujte – hovorí sa, že v prvých niekoľkých rokoch, by sa malo do vylepšení webu preinvestovať minimálne toľko financií, koľko vás stála jeho výroba.
Článok je úvodníkom do miniseriálu na tému UX (user experience).
Túžite po efektívnom webe s maximálnym potenciálom ROI?
Ozvite sa nám