V dnešnej dobe, kedy už HTML5 a CSS3 v spojení s jQuery ponúkaju kopec možností, je oveľa ľahšie zvoliť optimálne a ideálne riešenie pre potreby klientov.
Stretávame sa s otázkami, či je lepšie mať aplikáciu pre mobily alebo jeden mobilný web, ktorý bude slúžiť rovnako. Jediným rozdielom by pritom bolo, že web netreba inštalovať zo serverov ako Appstore či Google Play.
Klientom sa snažíme radiť, že aplikácia je síce fajn, na slovenskom trhu stále trochu “vychytávka”, ale aby sa ľudia k vašej appke vôbec dostali, musia si ju najprv nájsť a hlavne vedieť o nej.
Ak aj poznajú vašu spoločnosť, váš web, možno ani netušia, že si môžu stiahnuť aj vašu aplikáciu. Financie vložené do reklamy sú bez debaty nutné.
Ak má aplikácia odrážať obsahovo aj funkčne web, plne použiteľný v smartfónoch, tak praktickou alternatívou aplikácie je mobilný či responzívny web (navyše ide o menej náročné, a teda aj lacnejšie riešenie).
Naposledy, keď sme pri vlastnom projekte www.vianocnik.sk riešili, či to bude aplikácia alebo responzívny web, padlo jednoznačné rozhodnutie. Responzívu netreba programovať zvlášť pre každé mobilné zariadenie, čo je ukazovateľom v časovej tiesni. Responzíva pekne zobrazí web na mobile, tablete aj počítači, bez akýchkoľvek problémov. Responzívny web sme natiahli aj ako facebook záložku a netrvalo to týždeň.
Na rozdiel od aplikácie nám v tomto prípade stačil jeden systém, jedno programovanie a ostatné bolo len o doladení detailov. Ušetrili sme teda kopu času a nákladov na vývoj aplikácie pre iOS, Android, pre web aj pre facebook.
S klientmi diskutujeme o ich záujmoch, špecifikácii a cieľoch, aby sme im vedeli poradiť, ako využiť mobilné technológie správne. Tu je zopár hintov a cenných rád…